Saturday, August 1, 2009

BerMuLa dari HATI....


Semua orang x nak sedih. Aku pun! Tapi hidup bkn mimpi. Yg cuma indah saja….Aku tak nak jadi manusia yg kelihatan kuat namun hakikatnya lemah! biar tak dpt memuaskan hati manusia tapi hatiku masih kuat dengan bergantung kepada kekuasaan Allah S.W.T. Aku benci manusia hipokrit!!!! Realiti buat aku ada masanya sedih, dan aku tak akan malu utk menangis kerana tangisan itu boleh menyucikan jiwa. Biar hanya Tuhan tahu… Bila aku pernah buat silap, perkara yg paling sukar adalah memaafkan diri sendiri. Saat aku gagal menerima hakikat yg terjd maka jdlah aku seorg yg tewas pd emosi sendiri…adakalanya hidup buat aku terlalu tertekan sehingga timbul perasaan benci kerana ketidakadilan dan pengkhianatan ke atas kejujuran dan keikhlasan… Ikutkan hati aku mahu pergi jauh dan lari dari kesakitan yang aku rasa... tapi tentunya tidak boleh disebabkan byk tuntutan tanggungjawab dlm hidup. Mungkin kalau aku dpt mengelak hanya untuk seketika…Setelah itu aku akan berdepan semula dgn realiti. Segalanya berpunca dari hati. Itu kunci mengenal diri yg aku cari selama ini. Aku juga tidak berhak menghukum org lain dgn beban hati ‘tidak dimaafi’… aku cuma manusia yg inginkan kebahagian…


No comments:

Post a Comment